De opleiding tot accountmanager
Als je graag met klanten meedenkt en het leuk vindt om te kijken hoe je klanten zo goed mogelijk van dienst kunt zijn is een account manager opleiding misschien wel wat voor jou. Tegenwoordig is er een grote behoefte aan goede accountmanagers. Er zitten namelijk verschillende commerciële kansen aan een accountmanager verbonden. Zo is het luisteren, benutten, oplossingen aandragen, analyseren, onderhandelen en overtuigen erg belangrijk voor de klanttevredenheid en essentieel voor een accountmanager. Spreekt dit jou aan? Dan is een account manager opleiding zeker de juiste keuze.
Wat houdt de account manager opleiding in?
Je leert tijdens de account manager opleiding wat het werken in een commerciële omgeving betekent. Zo leer je echt klantgericht te handelen, leer je de beste service te verlenen en leer je ook goed om te gaan met klachten. Dit zijn belangrijke punten om goede verkoopgesprekken te voeren en rekening te houden met de belangrijkste wettelijke aspecten. Tijdens de opleiding wordt ook aandacht besteed aan netwerken, het binnenhalen van nieuwe klanten, het samenwerken met andere afdelingen en relatiebeheer. Al deze punten zorgen ervoor dat jij de beste accountmanager binnen de organisatie kunt worden en een onmisbare schakel bent binnen het bedrijf.
Het werk van een accountmanager heeft ook te maken met het opstellen van een accountplan. Daarnaast dien je ook accountanalyses uit te voeren, prognoses te maken, targets met betrekking tot omzet en marges te bewaken en moet je rapportages samenstellen. Al deze punten worden tijdens een account manager opleiding behandeld en aan je geleerd.